tisdag 19 mars 2013

En bra måndag

Morgonen började inte så bra. Hade väckarklockan på vanliga 04.50. Men tvättmaskinen bråkade och eftersom jag vägrar lämna Ida hemma ensam med den igång, så blev det ingen morgonsimining. Skulle förstås ha kunnat sätta mig på trainern men hamnade i soffan.

Efter jobbet var jag desto effektivare. Först 30min simning.Inget speciellt program, bara så många längder som möjligt. Samtidigt försökte jag mitt bästa att inte krocka med nån. Det var många bröstsimmare och hundsimmare. 

Sen Löpskola. Denna gång var det dags för rörlighet, vilket betyder att vi klev fram och tillbaks över och under häckar. Avslutade med några snabba ruscher.

Hade ännu söndagens WOD ogjord, så då jag kom hem, åt jag en av mammas kanelbullar och så körde jag. Använde 2*12kgkettlebells

4x
5 DCL
5 DMP
5 DFQ
5 DPP
5 DFQ
med 60-120sek vila mellan setten. Och så lite core på det.

Det har gått framåt nu. Har inte lyckats pressa upp kulorna förr utan hjälp av benen. Det lyckas bra nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar