lördag 2 mars 2013

Snöstorm

Mitt humör har varit ungefär i stil med snöstormen som härjar där ute idag. Efter mycket om och men kom jag mig äntligen upp på trainern. Bestämde mig för att spela upp en dvd jag fick till födelsedagspresent - Cykling i Pyreneérna. Valde ett 42min program. Det fungerade faktiskt. Cyklingen blev roligare. Jag märkte att jag till om med började luta mig i kurvorna :). Tack DJ!

Planen var att löpa efteråt. Och sen möjligtvis åka och simma med Masters gruppen. Ute snöade det vågrätt. Snön kom med en sån fart så det var omöjligt att springa i motvind. Det gjorde för ont i ögona och ansiktet. Så löpningen blev snöpulsning 2 x nedför och uppför backen till min lägenhet, sammanlagt 20min. Backen var skyddad av skog så där gick det att springa något så när. Samtidigt bestämde jag att åka in till Vasa i  det här vädret var en otroligt dålig ide´. Skulle troligtvis hamna i nåt dike. Så då återstod bara att hoppa upp på trainern igen, som blev till ingenting. Satt och frös i soffan istället tills jag gav upp och gick i duschen. 

Humöret kan ju bara bli bättre nu åtminstone.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar