måndag 18 mars 2013

Vecka 11


8,88h
Denna vecka blev lite lugnare träningsmässigt. Prio 1 blev löpning. Över 4h löpnig. Min vänstra fot tyckte det var lite väl mycket. Den uppför sig helt knasigt, men fungerar ändå som tur är. Försöker få till 2-3 WOD per vecka eller 1-3 gymbesök. Helgen blev lugn träningsmässigt eftersom jag var i Lapua på vinterns Münsterdagar.

Det var med andra ord ett veckoslut fyllt med hundar och hundträning. Ida var förstås med. Hon räknas till pensionär nu för tiden och satt mest och såg på medan jag instruerade hundar och hundförare. För att hålla henne på bra humör så var det en timmes morgonjogg jätte viktig. Dessutom hade hon turen att få en promenix med Minna. Frångick förstås mina "hemma regler" som vanligt och Ida fick gosa i sängen så mycket hon ville.  



Jag märkte själv att jag skrev "veckan blev lugnare". Min planering nu förtiden är urusel. Träningen "blir" när det passar. Planen var ju egentligen 2 hårdare veckor + 1 lugnare. Nu bara blir det.

Har åtminstone fått njuta av solen hela helgen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar