torsdag 21 mars 2013

Trångt på gymmet

Igår åkte jag till gymmet (igen) genast efter jobbet. Men, oj, vad trångt det var. Det fanns inte en endaste skivstång ledig i hela gymmet. De har ju inte direkt många, men jag har hittat dem på 3 ställen. Smith maskiner vägrar jag nu för tiden. T.o.m bänkpress stationerna var fullsatta. Gav upp och tänkte köra hamstring och framsida av lår i maskiner istället. De var också upptagna. Till sist fick jag tag i en ledig Lats drag maskin. Sånt här kan nog vara såå irriterande. Skulle så gärna vilja ha en egens skivstång och bänkpress. 

Efter att en stund suttit i olika maskiner så fick jag äntligen tag i en stång. Det blev
5*5 knäböj 40, 50, 50, 50, 50kg
5*5 rodd 25, 30, 35, 35, 35kg
bänkpress fick jag ge upp helt och hållet. blev övningar med hantlar istället.

Hade dessutom stämt träningsträff på hemma plan. Vi körde en variant av förra måndagens löpcirkelträning. X (styrkeövning 2min + löpning backe 1min + jogg tillbaks till start).

Torsdag morgon började jag med powerwalk och 17kg väst. Och nej, den jäkla västen ser inte ut att bli nå lättare med tiden..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar