tisdag 15 oktober 2013

En överrasking, en tortyrbänk

Måndag morgon = simning. Hann tyvärr inte simma hela passet.

Simpass
200m upvvärmning
Teknik 300m
*2*25+25 sculling/spark
*2*25 enarms sim
*2*25 demont
*2*50 superman med 3 sparkar
Pyramid 500m x 2
50+100+150+200m/10sek paus

Trotsade kylan då jag kom hem. Bytte dock ut fivefingers mot Merrell. Varmare för tårna såhär. Kort jogg på sega ben.



Sen en hemmagjord WOD, utomhus&inhomhus
10 wb (djupa knäböj med bollkast 7kg eller med kb 12kg
10+10 knäböj med ett ben på trappan 7kg
10+10 utfallssteg med 12kg
x3
2*25 kb swing med 20kg

Sen gick jag in och körde TRX program för benen

I postlådan väntade en överraskning. Då jag beställde Triathlon&Pyöräily tidningen, var jag samtidigt med i en lottdragning. Nu får jag testa ZipVit energi och protein produkter. Åtminstone vattnades det i munnen då jag såg paketet med energi karamellerna (energy chews). De brukar alltid vara goda.



Imorse var det äntligen dags att åka till fysioterapeuten. Åkes Fyss & Gym. Har haft problem med både höften, nedre ryggen och vänster fot. Det var allt annat än bekvämt att på tortyrbänken. Men foten fjädrar igen. Ryggen påstod han blev rak och höften är lite mjukare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar