tisdag 1 oktober 2013

FF jogg och BJJ

Började veckan med en lugn promenad i skogen med Ida. Hade fivefingers på fötterna fast det visade minusgrader. Kallt. Det skulle nog funka om det skulle vara torrt i skogen, men med genomblöta tår i minusgrader trivs jag inte.

På måndag kväll var det dags att testa BJJ (brasiliansk jujutsu). Jag har alltid varit fascinerad av kampsporter. Då jag studerade I Oxford deltog jag både i Shotokan Karate och nån sort av Jujutsu. Men då jag kom tillbaks till Finland så hittade jag ingen vettig klubb, samtidigt som livet styrde mig åt andra håll. Där lämnade det intresset tills nu. Jag är dock långt ifrån säker på att jag gillar denna klubb, men man måste ju testa mer än en gång. Det tog typ 6 månader före jag började gilla Ashtanga yoga. 

Tisdag morgon trotsade jag minus graderna igen. Drog på fivefingers och joggade 5km i skidspåret. Jag kände inte av tårna efter 10min. Jag måste nog hitta ett vattentätt alternativ tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar