torsdag 31 oktober 2013

Morgon träning eller inte

Varför är morgon träning så svårt?? Snooze knappen på telefon skulle inte få finnas. Efter morgonträning startar ju dagen så himla bra. Varför fungerar inte klassisk betinging här? Jag ser ju till att berömma mig själv efter varje morognträning. Måste jag börja med godbitar-mutor för att lyckas?

Måndag morgon ingen morgon träning. Har glömt varför, antagligen sovd jag. Men på kvällen var det ju dags för löpskolan igen. Denna gång utomhus i form av långa back drag. Jag var naturligtvis försiktig med knät. Det var tungt. Fick lura hjärnan för att inte lägga av där mot slutet. Skar till i knät först under nedjoggen (antagligen för att jag slappnade av).

Tisdag: På morgonen var jag till fysioterapeuten. Tror han fick foten i skick, men höften har tyvärr inte lossnat. På kvällen simning med Master gruppen. Jag fick nån sorts Aha upplevse där. Det gick jätte fort att simma med paddlarna?! Jag lyckades hålla fast armarna och coren. Alltså det var inte bara armarna som jobbade utan coren gjorde det mesta. Försökte också utan paddlar, kände lite av det där också. Vaknade före väckarklockan

Onsdag: Bodybalance och en timme på gymmet. Knät var inget hinder denna gång. Körde dock med rätt lätta vikter. Kände mig stel. Fysioterapeuten håller på och "flyttar" på mina ryggdelar tror jag. Vaknade 5min före väckarklockan :) (04:45)

Torsdag morgon liten WOD. 3 x (10+10 långa utfallssteg bakåt, med knälyft fram + 10 push ups). Sen 4min plankvariationer. Sn0000ze - ingen morgonjogg.


2 kommentarer:

  1. Jag tror nog jag måst böri med nån slags belöning för att kom mig iväg på morgonträning... För jag har som du vet helt komi av mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad ska man hitta på? En tekopp duger inte..

      Radera