tisdag 22 oktober 2013

Träning vecka 42

Vecka 42: 8h träning
Slutet av veckan blev slött. Kände mig krasslig tror jag. Hade känningar i halsen en kväll. Men det försvann. Kanske jag bara var lat?

Fredag och söndag körde jag ungefär samma simpass. Fredags passet blev kortare.

200m uppvärmning
300m teknik
-2*25+25 sculling+spark
-2*25 en armssim
-2*25 demont
-2*50 superman
Pyramid 50+100+150+200/15sek vila x2

Lördag har blvit min långlänks dag. Det kändes dock tungt. Blev bara 14km då jag försökte hålla mig undan älgjägarna. Ida var förstås med. Blev som vanligt stel och styv av att springa på grus/asfalt. Sprang sista 10min i skidspåret. Redan efter 3minuter kände jag hur benen började mjuka upp och det var roligt att springa igen.

Första snön är UrKul tycker Ida. På bilden kör hon i full fart.


Älgjakten har börjat. Ida tänkte troligen så här: "Om jag lägger mig och sover i vapenfodralet, så kan jag ju inte bli lämnad hemma"


Tillbringade ganska mycket tid i köket i helgen.


Testade att göra egen guacamole och egna tortilla chips. Blev bättre
än förväntat faktiskt
Jag har blivit beroende av färsk spenat. Gott! Till spenaten
broiler-svamp-bacon gryta och blomkålsmos


Till efterrätt en supergod smulpaj med äppel (utan mjöl förstås). Alla recept har jag lånat från Under vårt Tak.

Merrell barfoot skorna fungerar med yllesockor i minusgrader

Lånade en bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar