måndag 28 januari 2013

Vecka 4

Vecka 4 har verkligen varit konstig. Huvudvärken höll i sig hela veckan. Även om den har varit borta allt emellanåt. Men med helgens träning kom jag ändå upp i över 13h denna vecka!


Fredag kväll: lätt jogg

Lördagen började med att åka till botniahallen tidigt. Cyklade kl. 08-10. Massor av folk. Det var trångt. 2km löpning på det i 5:20 fart + nedjogg. Sen hade jag Idas obligatoriska motion ännu kvar. Det blev en skidtur på skogsvägar. Parstakning 1h. Det började tyvärr känns på insidan av armbågen (som vanligt). Inte bra. Hade med termos med saft+kokosolja. Det fungerar bra som energi tycker jag.





Söndagen började med en lätt morgonjogg för Idas skull. Sen åkte jag ut på MTB i blåsten. Trampade på i lite över 1h.




På kvällen blev det ännu en WOD. Jag hade gärna hoppat över utan att klaga. Men ska det köras så ska det köras! M. körde övningarna enligt KB 300 med 2*16kg. Man skall alltså köra alla övningar med 2 kettlebells. Jag modifierade vissa övningar, eftersom jag inte orkade alla övningar med 2*12kg. Koncentrerade mig dessutom på ben övningar. Under pauserna försökte jag planka så mycket jag orkade. (Modifieringarna inom parentes).

WOD
There are four circuits. Each circuit consists of 5 exercises, each to be performed for 15 repetitions. Do not rest between exercises, and rest less than 3 minutes between circuits.

Circuit 1:
15 double swings
15 double snatch (15+15 utfallssteg med 12kg)
15 front squats
15 double clean and press (press med 12kg, en hand i gången)
15 ring push ups (vanliga, smala push ups på tå på golvet)

Circuit 2:
15 Overhead Jerks (15+15 utfallsteg med 24kg)
15 Bent Over Rows
15 Front Squats
15 Double Snatch (snatch med en arm igången)
15 Ring Push Ups (vanliga push ups)

Circuit 3:
15 Thrusters(aka squat to press)
15 Rows(bodyweight or bent over)
15 Jump Shrugs (hoppade inte)
15 Double Swings
15 Push Ups on Kettlebells

Circuit 4:
10 Walking See Saw Press (L + R = 20) (sto på stället och gjorde vanlig press)
25 Step Bear Crawl (L + R = 50)
(stå i plankan och kör rodd med en kb. andra handen vilar på en kb) 
10 Man Makers - Lady Makers enligt mig!
50 Step Farmers Walk ( L + R = 100)
15 Push Ups


Huvudvärken slog till ibland under hela helgen. Vaknade igen vid fyra tiden inatt med dunder huvudvärk. Steg ändå upp kl. 06 och for och simma efter att ha slängt in lite värk medicin. Simningen gjorde susen tror jag. Värken försvann och känns ännu helt OK. 

Löpskola ikväll, Jippii!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar