fredag 4 januari 2013

Just Do It!

Torsdagens morgon träning var det bara att skippa. Fanns inte en chans att jag skulle kunna sitta på trainern utan att trilla av. 

Fick inbjudan till en ny Fb-grupp - 50cykelpass på 100dagar. Det sporrar ju en åtminstone att cykla nån gång. Ska försöka mitt bästa att börja cyklar oftare jan-mars.

Efter jobbet var det nog nära att jag skulle dragit filten över huvudet och lämnat där. Men hade tid bokad till fysioterapeuten, så det räddade mig. Han påstod att jag har fått mera muskler på insidan/ovansidan av knät (detta har alltså hänt på en månad). Vet inte om jag tror honom, men Jippii ändå! Det e väl bara att träna vidare. Mitt knä problem (enligt fysioterapeuten) är att jag har för lite muskler på insidan av knät, vilket leder till att knäskålen inte hålls stabil när jag t.ex. springer.

Kvällsträningen blev av efter att jag upprepat mantra X antal gång. Just Do It!
1h GU jogg med Ida + 30min på trainern.



frukostgröt
Jag förbereder frukost gröten (på bilden) redan på kvällen. Den är gjord på chiafrön, solrosfrön, pumpafrön och linfrö. Lite vätska på (jag använde mosade jordgubbar), och vips så blir det till gröt över natten. På morgonen blandar jag ännu i kvarg och nötter. Magen hålls mätt länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar