tisdag 17 september 2013

WOD test

Bestämde mig för att börja träna lite smått denna vecka. Förkylningen börjar bli bra.

Måndag morgon Powerwalk. Jag hade min tyngdväst +15kg och Ida hade sin lilla ryggsäck +1kg. Efter jobbet for jag ut och joggade sakta i skidspåret i fivefingers. Efteråt ännu 25min styrka.

WOD
10 burpees
10 frontsquat
5 pullups
Ta ett steg upp på en stol, lyft andra knät högt + militärpress 2*4kg, 10ggr/ben
5 pullups
20 utfallssteg per ben med bicepscurl 2*4kg. ta utfallsstegen åt olika håll. kl. 11, 12, 13, 15, 17, 18, 19
10 armhävningar, smala, på tå
2*6 arm hantelrodd, 12kg kettlebell
10st / sida windmill 12kg
x2

Meningen var att köra två likadana varv, men jag var nog för svag. Minskade på vikterna. Dessutom avslutade jag med följande.

Rygggympa, som jag hittade på Jaanabas sida. Där fanns också en link tiil "Selkäliitto" och sen några axelövningar och sist lite core.

Har köpt yllestrumpor, som passar i fivefingersskorna. Behövs redan nu tidiga morgnar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar