måndag 16 september 2013

En vecka utan träning

Nästa hela förra veckan var jag hemma i värsta höstflunssan. Mot helgen började jag få lite ork tillbaka.

På måndag kväll han jag ut i kantarellskogen före flunssan slog till. Vi testade att koka torkad ärtsoppa med backon i skogen - fungerar riktigt bra som ute-mat. En del av kantarellerna stekte jag och resten ligger i bastun på tork.



 På lördag var det mat marknad i Korsnäs. Jag tog med hem lokal producerade grönsaker och ägg.


Jag hann baka både morotssemlor och äppelmuffins




På söndag blev det äppelmos och lingonsylt - förstås utan socker.

äppel-jordgubbsmos

början till lingonsylt - äppel, morötter

äppelmos till vänster, lingonsylt till höger
Jag åkte dessutom och sköt älgprovet. Här på bilden nedan har Ida just gått ett spår och funnit slutet med älgklöven. Som belöning gillar Ida mat!

Ida, som spårhund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar