fredag 1 februari 2013

Simteknik

Simning på schemat igen. Snoooozade alltför länge och hann bara ut med Ida en stund före jag måste åka iväg. Var ju inte världens bästa, att simma vrålhungrig.

En välbehövlig paus fick jag då en av VUS's simcoacher hade tid för en pratstund. Jag frågade förstås om teknik tips och vad han tyckte om min simning. Han påstod att min simning hade gått framåt riktigt bra under semaste året. :) 

Han hittade inga direkt fel (han tittade förstås bara ovanifrån). Det ända han hade att påpeka om var att frekvensen skulle eventuellt få höjas (både armar och ben, men då e ju frågan om man orkar simma långt med högre frekvens..). Samma som jag hört förut att jag väntar för länge förrän jag börjar ta tag om vattnet.. Det han inte såg var ju hur jag tar tag i vattnet och hur jag andas.

Det är kilomtermängden jag måste få till. Ser fram emot teknik kursen.

Det var en bra början på dagen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar