måndag 26 november 2012

Vecka 47 träning

Efter att träningsplan A,B,C och D gått i stöpet i helgen så fick jag ändå till riktigt bra träning. Veckans slutsaldo stannade på 12h! Det här är andra veckan se juli i år med den mängden.

Fredag: Simning ca 30min. Knät ville fortfarande inte, så jag simmade igen med pullboy. Sen en mountebike tur med Ida i skidspåret

Lördag: 1h spinning och 1h MTB

Söndag:
Först drog jag ca 1h träning för Malax skidjuniorer. WODen från samma som för nån vecka sen. Jag vågade inte jogga alls sjäv mellan seten utan körde på med övningarna hela tiden. Men jag sprang 1km nedjogg och det gick riktigt bra!
Malax skidjuniorer - uppvärmning
Efteråt kom Eliisa ut. Först en runda i skidspåret med MTB, då fick Ida också var med. Sen fortsatte vi en stund på grusväg. Oj vad det var tungt att cykla med dubbringar på grus. Sen hann jag slänga i mig lite mat före jag åkte till Vasa för WSC Crossfit timme. Vi körde mycket teknik (som tur är). Först Frivändning och sen handstand push up. Denna övning hade jag inte testat förut. Kändes lite konstigt.. Vi gjorde både mot väggen och från en pall. Är fortfarande lite osäker på vart armarna ska vända. Men tungt var det.

WOD 25.11.12
5 rounds of
 12 handstand push up
 12 burpees

På tid då förstås.
Jag körde och tänkte på tekniken som vanligt. Denna gång resulterade det i att jag var sist färdig. Måste erkänna att det kändes långtifrån bra! Jag är nog en rätt inbiten tävlingsmänniska. Men det e bara att påminna sig själv om att orsaken till att åka till gymmet är för att få nya ideér och för att köra tungt med rätt teknik! Det e så man blir starkare.

Fredagens WOD 23.11.2012 fanns ännu på tavlan. Den ska jag köra nån dag:
3 rounds of
 40 walking lunge
 30 kb swing
 20 push up
 10 wall ball slam
 5 pull ups

Avslutade kvällen med Bodybalance. Jag behövde verkligen sträcka ut kroppen. Idag, måndagmorgon, med lite simning i armarna, är jag fortfarande ganska mör.



1 kommentar:

  1. Rinnalleveto = svenska (fri)vändning, English Clean. ;-) mvh M

    SvaraRadera