tisdag 20 november 2012

Utvecklande vecka

Enligt mitt träningsprogram skall det här vara en utvecklande vecka. Alltså rätt mycket mängd och dessutom kvalitetspass. Av måndag morgons simpass blev det ingenting. När jag kämpat mig upp, promenixat med Ida och ätit så lämnade jag ändå på soffan. Igår kväll blev det ett kvalitetspasset, löpning, fartuthållighet. 4*1km backe. Sprang i samma backe som jag brukar använda. Och otroligt nog så gick det snabbare än sist, fastän jag körde 4st. (en mer än förra gången). Farten: 5:14  5:00  4:59  4:52 min/km. Efteråt tänkte gårdagens pizza komma upp fel väg, men det fixa sig. 

Hur många backar måste man löpa för att det skall vara ett bra pass? Ska jag måst få dit en intervall till?

Efter nedjoggen tänkte jag springa 3*50m stegrande för att mjuka upp benen, men då högg det till nåt jäkligt på utsidan av knät.. Hemska saker! stapplade försiktigt hemåt. Löparknä? Efter löppasset 20min styrka, mest med TRX.

Tisdag morgon: Trainer 30 minuter. Studerade samtigt en TRX träningsvideo. Efter tänkte jag lyfta kettlebells, men knät ville fortfarande inte vara med..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar