torsdag 15 november 2012

Ute WOD

Jag har varit konstigt trött denna vecka. Morgon träningen lämnade ogjort både tisdag och onsdag. Tisdag kväll gick jag en powerwalk med Ida (vikt ryggsäcken var förstås med) och sen åkte jag till Masters gruppens simträning. Jag misstänker det börjar bli dags att äta rosenrot igen. Placebo effekt eller inte. Funkar gör den, tycker jag.
På onsdagkväll var det dags för veckans 
ute WOD.

Uppvärmning
*jogg
*borsow gång
*björn gång
*kräft gång
*tiger gång
*jämfota hopp

WOD
5 x
10 thursters med kettlebell 10, 12 eller16kg
10 push ups
10 crunches (á crossfit)
10 burpees
10 skidhopp
set vilan bestod av jogg/löpning runt sportplan

Twisten i det hela var att fast en del hade gjort 5 varv, fick man inte sluta köra förrän allihopa hade gjort alla varven färdigt. Resultatet blev 5-7varv.

Gårdagens träning var så kul så energin satt kvar i morse ännu. Kom mig upp i tid och trampade 30min på trainern och jogga i skidspåret 30min.

Mountenbiken har fått dubbdäck, vintern kan komma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar