måndag 8 juli 2013

Vecka 27


10h träning

Bestämde mig för att följa triathlonhaaste träningsprogrammet för halv Ironman de här sista veckorna. Nedtrappningen har börjat, endast 10h träning. Att träna tillräckligt lite och inte bli för nervös är jobbigt. Känns bättre då man ger allt och känner att kroppen är genomtränad.

Måndag: Vila

Tisdag: cykel till jobbet och tillbaks. Cyklingen hem var hemsk, stormbyar som motvind. Fast jag trampade i nedförsbacke gick det bara 21km/h. Då jag äntligen kom mig hem tog jag bara på sandalerna och tänkt gå en runda med Ida. Döm min förvåning då fötterna ville springa. Lydde. Bytte till löparskor. 5km i skidspåret i  6:05 fart

Onsdag: Veckans gemensamma triathlon träning. Simning 1,18km+cykling 1h. Dessutom körde jag lite styrka på morgonen.

WOD
5min plank variationer.
2*10 / sida windmill 12kg kb
2*30 kb swing 20kg
16 push ups
1*10/sida windmill 12kg
5 pullups, händerna mot mig smalt grepp

Torsdag: Simning inhomhus. Körde enligt triathlonhaaste

uppv: 200m
teknik: 300m
10*100
2*50 sparkar
6*50 lite hårdare
100 lugn sim

Fredag: 
Tog ledgit för att köra veckans nyckelträning. Fick sällskap som tur var. Ingen roddbåt dock, vilket betydde simning fram och tillbaks. Simmade 100 simtag ut och sen tillbaks, ut och tillbaks... urtråkigt. Klarade 46min. Enligt garmin bara 1,54km. (förra året simmade jag 3km på 67min). Väljer att tro att jag ändå är lite bättre än ifjol och garmin klockan bråkade.
Cykling: 2h, medelhastighet 28,6km/ h. Nöjd. Cyklade mot Replot så vi fick med 2 * backe (replotbron)
Löpning: 11,09km med medelfart 4:56. Riktigt nöjd me det.

löpning
Lördag: Time Out. Roadtrip till Kalajoki. Tältet med. 


Kalajoki sandstränder

Ida nöjd att få sola en stund

Söndag: 76 min cykling med tunga ben


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar