tisdag 16 juli 2013

Ibland..

Ibland blir man nog prövad och ibland så känner man sig lite dum..

Hade med cykelhjulet igår och fick på en ny innerslang satt hos Viertola cykelbutik. Alles ok, lufttrycket hölls. Men då jag skulle pumpa i mera luft satt ventilhatten fast till den milda grad att halva ventilen följde med då jag äntligen fick av den. Med hjälp av tänderna fick jag till sist de båda delarna isär. Luften verkade hållas i ringen efteråt också..

Sen efter mycket om och men, fick jag fast en ny dricka ställning på cykeln och hittade en si-så-där bra plats att lägga fast pulsmätaren på. Tog en provtur och hamnade mitt i en fruktansvärd regnskur. Kom såna vindbyar så jag tänkte hamna i diket flera gånger om. Dricka ställningen skramlade nå fruktansvärt. Kom också fram till att jag för hela cykeln till Viertolas så får de titta på växlarna.

genomvåt och ganska trött på hela cykeln

Förde just dit cykeln, "min" försäljare kollade lite närmare på cykeln och växlade lite och frågade att nog har du väl använt de här "halv lägena" ? Vad? Så fick jag lära mig då att om man har två kuggar framme så betyder det att man har egentligen fyra lägen för kedjan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar