onsdag 30 juli 2014

Simflöte och Trail drömmar

Jag är en siffernisse, planerare, samlare, organiserare. Jag är sån som har koll på allt. Sedan länge har jag samlat ideér, prylar, planer och drömmar på datorn (annars skulle lägenheten vara överfull med mappar). Nu lade jag till en ny mapp: TRAIL. Traillöpning. Det kikar jag ofta på nuförtiden. Det finns en nybildad Trail grupp i Vasa trakten också; Wasa Trail Runners.

Än så länge bara drömmer jag om Trail löpning på 50km+

Äntligen fick jag hem mitt beställda "flöte". Det här ska jag börja använda då jag simmar ute. Nyckel och telefonförvaring. Men viktigaste av allt är att båtarna har en chans att se mig - och inte köra rakt på. Nej, jag simmar inte i båt farleder. Men vi simmar ganska ofta tvärsöver Karperöfjärden. Där finns också någon enstaka båt. De spanar nog minst av allt efter simmare i vattnet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar