torsdag 10 juli 2014

3 x barefoot

Tisdag: Simning med Wasa Triathlon. Första gången jag simmade över Karperöfjärden i år. Tungt för axlan. Jag tror min våtdräkt är för liten.. Det är väl nog inte den som krympt, tyvärr. Vi pausade på andra sidan fjärden, jag frågade hur lång sträcka de andra hade på sina klockor. 500-700m. Jag hade 339m. Min Garmin funkar inte på simningen.

Onsdag: Kvälls cykling runt Solf-Söderfjärden. Sakta. 



Har länge letat efter ett nytt par barefoot skor. Mina gamla, jätte sköna, Merrell Pace Glove är fortfarande i användning. Men som de ser ut vill jag inte använda dem nån annanstans än i skogen. Har funderat på att byta märke och testa olika. Men då jag hade möjlighet att test Merrell på ena foten och ett annat märke på andra samtidigt. Så var valet klart. Det blev Merrell Pace Glove II. Rosa

gamla och nya

Beställde från Scandinavian Outdoorstore på special pris. Kunde inte motstå dessa barefoot sandaler heller.

funkar utmärkt på grus också.
Så nu har jag tre par barefoot skor. Nästa är den vattentäta varianten till hösten/vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar