tisdag 27 augusti 2013

Tidig skogslöpning

Äntligen lyckades jag komma mig upp i tid för en tidig skogs-löpnings-halvtimme i barfotaskorna. Dimman täckte det daggvåta gräset men inom kort så lyckades solens strålar tränga igenom. Magisk morgon i skogen! Efteråt yoga i solskenet. Tänk vad lite endorfiner kan göra för humöret. Dessutom sista dagen före semestern!

Vecka34, 5,14h
Förra veckan blev en blygsam träningsvecka igen. Total vila 3 dagar. På lördagen lyckades jag ta mig ut på en cykeltur. I början av cykelturen blev jag full i skratt än en gång. Jag tycker människor borda kunna skilja på träning och tävling.

Följande är ett vanligt cenario då man råkar cykla upp en okänd karl på en landsvägscykel. Jag kör ca 30km/h (måste vara medvind då det går så lätt). Karlen kör ca 28km/h (han kanske e ut på en lugn GU tur?)

Eva: Kör förbi och hälsar snällt.
Herrn: Mumlar ett hej
Eva: Cyklar vidare i samma tempo 30km/h och njuter av solen
.. efter ca 1,5minuter..
Herrn kör upp vid sidan av min cykel och stirrar lite extra då han antagligen försöker se om han vet vem jag är. Sen säger han nåt i stil med. Du får gärna hänga på! Han cyklar i väg i ca 30km/h. Den farten håller han i 30sek och sen är han tillbaks i 28km/h.
Jag vill fortfarande köra 30km/h...!

Jag menar inget illa med detta och jag vet att karlen är säkert mycket snabbare än mig egentiligen. Men om han kör en lugn runda och jag vill trycka på lite extra med pigga ben så är väl det helt OK! Det är okej att bli omcyklad!

Söndagen tillbringade jag på Halsön. Några bilder därifrån











I  morgon kör vi upp mot Arjeplog och de svenska fjällen. Jippii för äventyr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar