fredag 2 augusti 2013

Liten WOD 130801

Det bara regnade och regnade igår kväll. Alltså ingen triathlon träning. För att få nånting gjort lade jag ihop en liten WOD under Idas regn promenad.

WOD
5 x
5 pull ups
5 burpees
10 kb swing 20kg

Efter 5 min core inkl. plankvariationer och windmill och crunches med 12kg kb. Dessutom gjord jag 100 triceps dips.
Pull upsen tog musten ur mig. Har ju inte tränat styrka på ett bra tag nu. De sista serierna blev nåt som liknade jumping pull ups. Knät fungerade åtminstone under de här övningarna.

Dessutom körde jag ju 20 min TRX för armar och core i måndags. Blir nog stark igen så småningom.

Då jag haft tid över nu efter tävlingen har jag mixtrat lite i köket. En kväll hade jag choklad cravings. Igår blev det plättar. Testade också over-night-oats.

Snabb chokladmousse-glass-röra 1 port)
1 banan
1-2 dadlar
2-3 msk rå kakao
Mixa och ställ i frysen en stund

Protein Plättar
1 banan
2 skopor vanilj heraprotein
2dl havregryn
1 dl mjölk
1 dl grynost
2 ägg
1/2 tsk salt
Mixa och stek.


Recepten är hittade på nån blogg. Men tyvärr minns jag inte var, då jag samlar på mig recept att testa från många olika ställen. Här finns intressant info om over-night-oats (på finska).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar