måndag 15 oktober 2012

Helgens WODs

Fredag kväll: ute WOD
Regnvått gräs, giryas (16kg, 24kg), en "lätt" sandbag och en 30kg sandbag. Dessutom en slosh pipe (ett 2m långt rör, som delvis e fyllt med vatten) och en backe.


Träningen bestod av Tabata intervaller, dvs (20sek jobb och 10 sek vila) 8 gånger per övning.  Mellan varje övning skulle en 30kg sandbag bäras upp och nedför backen.
*giraya 2 arm swing
*squat med giraya
*push up med ena armen på en girya
*squat med röret
*crunches med röret
*squat med den lätta sandbagen
*crunches med benen runt en telefon stolpe - Det funka inte för mig. Var mest rädd att få stickor i rumpan av stolpen, fic.

Det var väl nog nå mera också men det har jag förträngt..

Söndag: Crossfit på gymmet.
WOD
10 rounds of:
10 x 2 arm swing
10 x goblet squat
10 x push up

Jag hade en 16kg kettlebell. Tog 20min och 11sek. Det här är ju också en sådan WOD man lätt kan köra hemma.

Dessutom har min nyinköpta begagnade mtb fått nya ytterringar  i helgen. Tog en kort testtur med Ida i kvällsmörkret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar