fredag 13 mars 2015

Vintersemester forts

Måndag och tisdag i Mariehamn med övernattning i Godby. Joggade 1h längs stranden i Mariehamn med strålande solsken. Sen en timma motvillig simning i Maribad (fanns bara 25m bana). I Godby blev jag bjuden på mat och promenad.

Tisdag morgon började jag och Anna med en promenad/jogg. Jag skötte Annas barnvagn, vilket var väldigt tungt. Godby är dessutom backigt. Kollade att jag hade upp pulsen i 190 ett tag. Ingen återhämtningsjogg precis. Höfterna, jumskarna och axlarna mådde inte så bra av barnvagnen. Men det funkar helt klart att springa med en vanlig barnvagn.

Till eftermiddagen hade jag bokat tid för en välbehölig massage på Mariebad.

den här boken köpte jag hos massören
Onsdag tillbaks på ön och dags att plocka fram MTB. Solen framme och passlig motvind. 1h30min fick räcka. Stavgång och armstyrka senare på dagen.




Torsdag, sol igen! Fick åka med på båttur. Jag såg vilda sälar för första gången. På de fredade kobbarna ute till havs fanns det massvis av sälar som solade. Några vågade simma närmare och kolla in båten.



Jag tror jag fick solsting eller nåt. Var däckad resten av dagen.

Idag, fredag, har varit en bättre dag. Stavgång och jogg på morgonen. MTB och rörlighet på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar