fredag 27 mars 2015

Känns positivt

Några positiva saker:
-Började morgonen med ett superduper simpass som Heidi gjort.
-Jag fick en av köplatserna till triathlon tävlingen i Joroinen. Anmäld!
-Jag deltog i löpskolan för första gången i måndags och överlevde
-jag har orkat träna hela veckan.

Simningen bestod av en massa två hundringar blandat med hundringar där man skulle andas endast på vart 5. / 6. andetag. Mina lungorna tänkte sprängas varje gång. Det var överfullt i simhallen. Jag tänkte börja stressa, men tog det lilla lugna. Det blir lika trångt på tävlingen i sommar.

Löpskola i Botniahallen med Endurance for Life - Mika Lehtonen. Vilket pass det blev. Jag har ju inte kört nåt tungt pass sen typ sommaren 2013. Jag var "limin" flera dagar efteråt. Styrka för löpare hette programmet. 10 set. 1 set bestod av en kroppsviktsövning med 100reps! och genast därefter 400m rätt så hård löpning. Jag sprang så hårt jag vågade. Lyckades hålla 400m på 1:45-1:50. 

Sammanlagt alltså 10*100reps och 10*400m löpning.

Semesterbilder från sista morgonen. Vill att våren skall komma hit till Österbotten på riktigt också! Racern vill ut på vägarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar