tisdag 13 januari 2015

Motvind och medvind

Det har varit en hektisk början på året. Jag har tränat lite. Mest har jag simmat. Jag försöker också springa 3ggr/vecka. 30-60minuter, inte mera. Har känt mig ganska ok (hälsomässigt). Men nu mätte jag tempen för en stund sen 37,1..

Jag ska på bioresonans 22.1 så tänker inte bry mig alls i tempen före jag varit dit.

Förra veckoslutet åkte vi ned till åbo. Jag fick jogga längs skogsspåret runt Impivaara i snömodd och regn. Jag var inte så långt ifrån att villa bort mig på Åbo stigarna
Impivaara
Efter blev simträning. (efteråt mat, bailys-cheescake, övernattning på Grace..)

100m uppvärmning
10 x 200m (varannan vanligt sim, varannan med dolme)
4 x 50m hårt
100m superman

I måndags simmade jag med Heidi. Hann inte simma hela passet tyvärr.

200m uppvärmning
3 x 100 teknik (superman, enarmssim och ...nåt?)
2 x 100m simma och andas på vart 5. andetag
2 x 4*100m koncentration på olika saker.
     1. tummen till låret. 2. huvudet stilla. 3. höften från sida till sida. 4. smyga fram i vattnet
4x50m hårt
100 superman

I helgen är det simteknik kurs.

Vädret är omväxlande
jogg i motvind
jogg i medvind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar