fredag 23 januari 2015

Kära Dagbok

Jag tror jag friskförklarar mig nu från mykoplasma, lunginflammation  och alla andra obalanser jag haft i kroppen det senaste året.  

Den 7. januari 2014 var jag hemma med migrän. Dagen efter var jag på jobb och testade att jogga lite på kvällen. Kändes inte alls bra. Efter det hade jag en temperatur på 37+ dynget runt, nästan ett helt År. Mykoplasma var en av orsakerna. Vissa påstod också att jag hade en gammal lunginflammation i kroppen mm.

I slutet av November kände jag äntligen att energin började återvända. Jag började röra på mig lite mer, fortfarande med låg puls. Flunsan slog dock till där före jul. Jag var inte I skick förrän början av januari. Då började jag igen lägga till lite mängd. Nu orkar jag mera mängd och det känns roligt att träna. Jag kör endast med låg puls ett tag till. Men småningom kommer jag att börja testa “riktig” träning.

Igår var jag en sväng via hälsogården och sen ännu på Bioresonans behandling. Mina värden brukar vara långt ifrån bra. Blodproven brukar var ok, men bioresonans värdena brukar visa nåt helt annat. Det viktigaste värdet är dock känslan i kroppen, hur mycket min kropp orkar. Rusar mjölksyran till för att jag går uppför en trappa eller ej. Men nu fanns inga konstigheter. Lite förkylning hade jag fortfarande kvar i kroppen men inga mykoplasma bakterier eller annat riktigt dåligt. Usel kondition har jag förstås, men det måste jag bara acceptera.

Idrottsläkaren I Tammerfors sa åt mig I maj 2014 att jag får förbereda mig på ett år eller kanske mer, innan mykoplasman är ur kroppen. Jag hade dock svårt att tro honom just då.

Idag e jag bara glad att jag klarade pärsen. Många saker skulle jag kunna gjort bättre. Men det gick och pannbenet är ännu lite tjockare än förut.

Är jag helt frisk nu? Det vet jag inte förrän jag kört ett mjölksyrapass, om ens då. Men jag hoppas...

Nytt år, nya möjligheter


4 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det går åt rätt håll för dig nu!

    SvaraRadera
  2. Hur får man mykoplasma? Hoppas du får ett friskare år nu/Anna på Åland:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mykoplasma är en infektion i andningsvägarna. Egentligen inte så ovanlig. går ofta epidemier i skolar och liknande. För många fungerar det som en vanlig förkylning och går över fort.

      För andra kan det räcka länge, länge. Bara vissa antibiotikor biter på det och inte ens med en dunderkur antibiotika behöver man få bort det ur kroppen.

      Många går runt med det utan att märka nåt skärskillt. Det är främst idrottare som märker av det. Eftersom det är en infektion i lungorna är orken och konditionen kraftigt försvagad.

      Radera
  3. Roligt att det går bättre! hoppas du har blivit frisk!

    SvaraRadera