fredag 28 november 2014

5 x halv fem

De sista 3-4 åren har jag stigit upp halv fem, 1-2ggr/vecka för att hinna träna före jobbet. förra veckan gjorde jag det 4 gånger och Denna vecka har jag stigit upp halv fem före jobbet varje dag. Det e så skönt att ha träningen gjord då jag kommer hem. Som alternativ har jag ju förstås att köra ett extra pass efter jobbet.

I onsdags joggade jag på  kvällen. Sprang i väg längs den korta sandvägen, kändes bra. Det första steget jag tog på asfalten så skar det till i knät. Hemska saker. Mitt knä har ju varit i skick i 2-3 år nu. Det liksom skär till så jag tappar all känsel ock kraft för en sekund. Efteråt känns det lite och man väntar bara på nästa gång. Jag envisades och sprang vidare med trippande steg. Gick helt ok. Saldot blev 8km. Kände av knät ibland.

Sista kilometern började jag dock känna nåt underligt frampå höftbenet. Sen dess har min höft värkt konstant. Jag brukar ju alltid säga att man ska aldrig träna då man har ont, men ibland är jag onödigt envis.

Morgonen efter då jag skulle ut med Ida kunde jag kanppt gå. Jag skulle på Fustra kl. 6.30 så det var bara att åka. 

Funderar på om jag ska våg jogg lite i helgen..

Imorse simning.
200m
4(25m Tarzan + 25m vanligt sim)
4x50m Frisim och sikta vart femte armtag
2x50m andas vart femte armtag
2x50m andas vart 6. eller 7. armtag
3 x 4*100m 1. med paddlar 2. med dolme 3. med paddlar och dolme 4. vanligt sim
4x25m hårt
100m superman

Jag letade frenetiskt efter en simvideo med den "riktiga" Tarzan, alltså supersimmaren Johnny Weissmüller. Hittade ingen bra video där han leker Tarzan och simmar. Här(klick) är åtminstone från nån simtävling där man ser hans simsätt

Försöker ta vara på det lilla dagsljus vi har under lunchpausen. Idag hann jag lapa lite sol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar