lördag 25 oktober 2014

Cykelhög

MyMax i Solf kör spinning på lördag förmiddag kl. 10.30-11.30. Passets effektiva cykeltid blev typ 45 min. Vilken tur att jag fick mail av Mats som säljer Rose cyklar att de skulle vara där och visa cykelgrejer. Jag har inte ens visst att det fanns spinnig på så nära håll. Solf Fitness är ett relativt nytt gym, som har en gymsida och ett flertal gympatimmar.

Det var ett bra spinningpass. Första för i år. Första gången i år jag hade upp pulsen över 190. Vilken rusch! Med lite fantasi så är man nån helt annanstans och kör för fullt emellanåt. Jag susade fram på soldränkta landsvägar, medan gul-orange löv svischade förbi. Blåhimmel och vinden i ryggen. 

Mot slutet av timmen då målet närmade sig, gav jag allt och föreställde mig loppet, som är mitt långsiktiga mål. Jag vet precis hur målrakan ser ut. Människor skriker och den stora målportern närmar sig. Fast då cyklar jag inte, då springer jag. Det var nånstans här när endorfiner rusade i taket. Runners-high brukar man ju prata om, men det finns nog ett "cycle-high" också.

Den känslan kör jag på resten av helgen.

Om detta var smart med tanke på min krasslighet, knappast.. Men nu är jag cykelhög, så jag bryr mig inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar