onsdag 4 juni 2014

Simning, jogg och Bioresonans

Äntligen fick jag till lite simning. Både måndag och onsdag morgon. Inomhus dock ännu. Börjar klia i fingrarna att dra på sig våtdräkten. Koncentrerade mig på teknik både måndag och onsdag.

200m uppvärmning
Teknik
25+25 enarmssim
50 vanlig sim
50 knytnävssim
50 vanlig sim
25+25 enarmssim, med passiva armen längs med sidan. Andas mot passiva sidan
50sim
50 superman
50 sim
Sen lite distans. I måndags tvåhundringar. Idag en femhundring. Till sista alltid några 50m hårt och nedvarvning.

Måndags WOD
3x
utfallssteg 10/ben, bakre benet på terrassen 16kg
enbensknäböj 10/ben

3x
marklyftsknäböj 10, 2*16kg
enbenshöftlyft 10/ben
smala, djupa armhävningar 10

3x
10 enarmsrodd/arm 16kg

3x
5 gobletsquat 24kg
enarmsrodd 10/arm 12kg

magisar, plankor

I tisdags var jag på bioresonans terapi till Närpes (Gunilla Nygård). Intressant och, ja lite konstigt. Enligt henne är jag överkänslig mot råg, korn och majs. Vete gick lite bättre, men inte tillsammans med socker. Dessa kommer jag att lämna bort (om jag lyckas - igår åt jag min sista syltgris - kanske..) Dessutom hade jag alldeles tillräckligt med magnesium, järn och D-vitamin i kroppen. Mitt jod värde var lite högt. Så jag kommer att lämna bort magnesium, torkade nässlor, chlorella, d-vitamin, maca och acai tillskotten nu en tid. Sen ska jag på koll 25.6 för att se vad som hänt.

Tisdag eftermiddag en lite jogg i skidspåret. Merrell skorna på. 5,5km

mellanmål till jobbet packas varje morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar