måndag 23 juni 2014

Semester del 2

Redan tisdag kväll, andra och sista semsterveckan. Dagarna går för fort förstås. Det har varit svinkallt! Har vilat från nästan all träning. Håller på och flyttar, packar och städar och packar.

Torsdag "lång"-cykling med Heidi, Johanna och Cessi. Soligt och blåsigt. Vasa-Björköby-Vasa. Ca 80km. God svampsoppa på Salteriet, trevligt sällskap och 2 punka. Jag hade första punkan efter 5km. Hade bara hunnit säga att jag har med två innerslangar, så vi klarar nog oss. Jag hade andra punkan en kilometer före målet. 

Då började det ryka lite ur öronen, så jag ledde cykeln sista kilometern. Sen åkte jag raka vägen till Viertola-cykelaffären och sa att jag ville ha nya ytter- och innerdäck till båda fälgarna. Dumt? antagligen. Men efter att ha cyklat typ 5ggr i år och haft fyra punka (2fram och 2bak) så hade jag fått nog.

Har inte vågat cykla ännu.. Lovade också cykelguden att inte cykla på grus mera. 

Vilka bilder, jag är visst lite darrig. Längsta cyklingen för mig hittills i år.


Fredag, midsommar afton. M i jobb. Ida blir akut sjuk. Tur i oturen har nya veterinären i Malax öppet. Hon får dropp, kortison, antibiotika och värkmedicin. Hittar ingen orsak. Hela midsommarhelgen vågar jag inte lämna hennes sida. Hon piggnar som tur är till och på söndag fick vi till en försiktig 30min promenad.

Måndag och äntligen en lugn och skön jogg. Behövde verkligen tömma huvudet.

Solen har som tur, kikat fram mellan regnskurarna.
Frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar