fredag 7 februari 2014

Funderar på Bodybalance

Tror jag skall fara (åka) på bodybalance efter jobbet. Tänker ha pulsklockan på mig. Om pulsen stiger och närmar sig den aerobiska gränsen så vilar jag en stund. Men stretching måste väl vara bra?! (fast jag äter antibiotika).

På bilden nedanför finns några grejer jag testat den senast veckan. Barrträds teet tänker jag göra själv i vår tror jag. Aloe Vera tror jag definitivt på. (dessa två från Tuuri). Den ekologiska kallpressade olivoljan är från Prisma. Jag har inte riktigt kommit över ännu att ekologsk kan ibland vara billigare än oekolosk. Denna olja från det kända märket Urtekram.



Nästan hela januari ha jagr börjat morgnarna med ett glas vatten+½ citron+1tsk cholerella. På sista tiden har jag funderat mycket på kroppens pH. Vår kropp är ofta försurad (av socker och processerad mat). Hur kan då en sur citron hjälpa till? Jo, för det är bara citronens smak som är sur. Googla citronvatten så finns det massor med nyttig text om citron. Två exempel:  Fyschoachen och här


Har också varit och köpt en liten försenad födelsedagspresen. Passade samtidigt på att köpa stänkskydd till min MTB. Nu behöver jag inte söla ned jackan mera. Hoppas på cykling snart!


Mätte just feber. Fortfarande 37,1 fast jag ätit antibiotika sen tisdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar