torsdag 2 januari 2014

Nytt år..

..borde innebära nya mål och nya utmaningar. Jag har faktiskt ingen konkret tävlning i sikte, vilket känns ganska tråkigt. 

Köar ännu till Finntriathlon i Joroinen. Men fast de släppte 100 tilläggsplatser så ryms jag ännu inte med. Kollade in övernattningsmöjligheterna där för en stund sen. Allt fullbokat. Så om jag skulle komma med där så blir det tält eller husbil. Tält lockar inte före en tävling.

Började det nya året med en långlänk i Korsnäs. T.o.m solen kikade fram. Ingen vinter ännu.
Ida med förstås
Blev mest löpning på grus, men även längs stigar. Efter 10km lämnade jag av Ida och sprang 6km till i lite snabbare fart. Sammanlagt 16,24km varav 6*1km snabbare/30sek gång. 

5:33  5:06  5:00  5:14  5:16  4:58

Fick dock stanna flera gånger under kilomter 4 och 5 då halsen snördes ihop så jag inte fick nån luft alls. Astman gör sig genast påmind då man har känt sig stressad under en tid. 

Julen bestod av lata dagar och god mat. Har ingen julmat på bild. Men igår blev det brakmiddag med ugnsstekt kalkon

Mumsig kalkon
Så här ser det ut då Ida öppnar paket
Jag skickade in Garmins sändare och pulsbälte på service före julen. Ett splitternytt bälte och sändare anlände idag på posten. Yes! Bältet var en ny modell. Hoppas det inte är för stort.

Några utmaningar jag funderar på att genomföra under 2014:
-10 strikta pullups på raken (klarar 6st. idag)
-Pistol squats obehindrat
-Stå på händer utan stöd (detta har jag försökt sen jag var jätte liten)
-Först 80kg och sen 100kg i marklyft
-spagat (detta har jag också försökt sen jag var jätte liten)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar