tisdag 28 januari 2014

Feber och en föreläsning

Tempen är fortfarande inte normal. Håller sig nästan konstant lite över 37 grader. Idag är det jämt 3 veckor. TRE veckor. Hade läkartid igår. I morse tog massor av blodprov. Får svar på fredag..

Går stavgång med Ida 2ggr/dag. I helgen promenerade vi i sakta mak ca 10km per dag. Frisk luft är viktig tror jag. Jobbar nog, men trött är jag.

Igår var jag på en intressant föreläsning, som marthorna i Molpe ordnade. Vad äter din hud?  Linken går till föreläsarens hemsida. Massor av intressant och nyttig info. På stående fot bestämde jag mig för att aldrig mer använda "vanlig" solkräm. Ekologisk, kallpressad kokosolja har solskyddsfaktor 12-15, det räcker långt. Dessutom finns det vissa solskyddskrämer utan kemikalier och gifter.

Tänk att allt som du lägger på din hud, är inne i blodomloppet på 20-25 sekunder!! "Vanlig" hudkräm och tvål, ja, men också alls smuts och sånt som flyger runt i luften. Brukar du byta olja själv i bilen? Använder du handskar?

Det finns massor av listor på internet, där ingredienserna du bör undvika finns. T.ex. här. Jag tänker byta ut alla mina hudvårdsprodukter och tvålar mot ett giftfritt alternativ.


2 kommentarer:

  1. Läste om detta, verkligen bra ämne.
    Det skulle ha varit intressant att vara på plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon bruka ha föreläsningar ganska ofta här runt om kring (arbis, MI..) Jag har anmält mig på en Raw Food dag i mars i Petalax (mellanmål och desserter)

      Radera