torsdag 30 maj 2013

Solfrundan

Igår kväll var det då äntligen dags för årets första löptävling. Löpningen bestod av två varv runt den backiga delen av Solf skidspår/spånbana, totalt 6km. +25 grader och luften rörde sig inte en millimeter. Jaktstart. Och eftersom jag inte hade någon tid att utgå ifrån (då jag inte varit med i tidigare lopp i år) så fick jag starta i sista gruppen tjejer. Vi var 5st. i sista gruppen.

Åkte dit själv så jag hade lite organisations problem med överdragskläder (för myggens skull). Tills sista lade jag allt bakom ett träd. Bilnyckeln fick dock åka med i fickan.

2 tjejer sprang i väg med hästben. Jag höll den ena inom synhåll hela första varvet. Det var varmt och det var hett. Vid varvningen hörde jag ett "Bra Eva" i bakgrunden. Vad lite kan göra mycket ibland!. Snart var jag ikapp tjejen, men sparade krafterna och försökte anpassa stegen till att hållas lite bakom henne. Plötsligt flög jag genom luften och landade på alla fyra. Skit. Mjölksyra överallt. Vått och blött rann längs benet. Upp och rusa vidare. Försökte samla ihop mig i uppförsbackarna. Så äntligen, i en av de branta nedförsbackarna rullade jag förbi henne. Resultatet blev ca. 2minuter snabbare än i fjol. 

Enligt Garmin 5,7km och medelfart på 4:39min/km. Officiella sluttider är inte publicerade ännu.

Tips för skrubbsår. Kokosolja. (den funkar till allt!). De har ju en tendens att spricka upp så fort man böjer knät. Kokosoljan håller dem fina och mjuka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar