fredag 17 maj 2013

Cykling x 3

Torsdag kväll: Cykling med Malaxgubbarna. Det kändes bättre än förra gången som tur var. Halvvägs låg vinden så där passligt snett emot.  Det var tungt, riktigt tungt! Behövde två gubbar som vindskydd där ett tag. Sista 45minuterna gick riktigt bra. Jag tror faktiskt att jag blivit lite starkare i bena över vintern. 2h cykling med medelfart på 30km/h.

Har bestämt att jag tänker inte cykla sönder cykelringarna på grusvägen från lägenheten till asfaltvägen. Har testat att kasta cykeln i bilen och köra ca 500m. Det känns dumt. Nu gjorde jag så att jag tog på springskorna, cykelskorna lade jag på cykeln och så sprang jag ned till asfalt vägen. Springskorna lämnade i diket och väntade. Vilken tur att de fortfarande var där då jag kom tillbaks. Sprang hem, bytte till fivefingers och for ut med Ida och tassade i skidspåret en stund.



Fredag morgon: Cykling till jobbet. Skorna var kvar i diket på eftermiddagen också. Idag var benen möra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar