tisdag 2 april 2013

Vecka 13 - Vilovecka & Påsk


9,45h 

Tisdag, onsdag, torsdag nästan hel vila. endast 20-40min lätt träning. På fredag började påsken. Jag hade funderat på en liten utmaning som jag tänkte testa. 4h träning låter ju riktigt länge i mina öron, men 2,5h MTB + 1,5h löpning känns ju redan lättare.

Eftersom dagen började med strålande solsken tänkte jag att det här kommer nog att gå vägen. Fick sällskap av Eliisa på mountenbike turen. Cyklade längs sandvägar och ut på isen. Härligt!





Efter 2,5h och över 40km var vi hemma igen. Jag rusade in och bytte kläder. Nu stod 1,5h löpning på programmet (förutsatt att knät var ok. det hade kännts av lite då jag stigit av/på cykeln). Jag och Ida sprang i väg och det blev snabbaste långlänken sen (åtminstone) förra våren. Lite över 15km senare var jag färdig tränad för dagen.

Fötterna höll bra hela vägen. Energin räckte hur bra som helst under träningen och resten av kvällen. Kan det var de tre vilodagarna som gav mig energi? Fötterna sa ifrån först på morgonnatten när jag trippade hem i högklackade skor.

Lördag blev en välförtjänt vilodag.

Söndag började med 1h jogg och sen kom jag på att nu skulle det vara toppen att testa de nya Rose MTB cyklarna, som Ribackas tagit hem. Mia kom med och det blev en test runda på nästan 1,5h.
 
Mia hade en mtb med dämning både fram och bak

  
Rose Duschess hardtail

Malax ån



 
Påsk måndag vilodag igen, med villaliv, härligt sällskap och god mat.

By the way; på söndagen tog jag för första gången snatch med 16kg kettlebell!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar