torsdag 4 april 2013

Tröögt

Träningen känns alltid trög efter att man har vilat/varit lat en tid.

Tisdag morgon = morgonlöpning. Lite kallt, men härligt. Sov lite för länge så en timmes planderad löpning blev endast 30min. Försökte istället löpa lite snabbare. Blev ju inte direkt progressivt då jag är usel på att hålla fart, men medelfarten stannade på 5:30 inkl en riktig sakta km som nedjogg.



Tisdag eftermiddag åkte jag till simhallen och trängdes med alla andra. Klockan glömde jag men det verkade som om 1km simining gick på under 20 min??

Onsdag morgon bodybalance och sen gym (började jobbet först kl. 09).
5 x 5 squat 50, 50, 55, 55, 55kg
5 x 5 deadlift 60, 60, 65, 65, 65kg (märktes på styrke bristen i fingrarna att jag inte lyft tungt på ett tag)
Sen glömde jag bort den tredje övningen och började istället testa lite från CrossfitOpen 13.4. som består av: clean & jerk and toes-to-bar ladder. Jag körde 5 (5 clean&jerk + 5 T2B). hade 30kg på stången, vilket räckte bra då jag inte lade ned stången mellan. Toes to bar är en konst i sig. Jag klarade det inte om jag hängde i en stång (litade inte alls på fingrarna), men då jag hängde i ett par ringar gick det riktigt bra.
Avslutade med 2*10 windmill/sida med 16kg kettlebell

Onsdag morgon sov jag som en liten gris och det blev ingen löpning.

2 kommentarer:

  1. CrossfitOpen, Vad är det? Ska du tävla i Crossfit?

    SvaraRadera
  2. det är nog en tävling. är inte så insatt. Jag brukar testa passen de har.
    http://games.crossfit.com/workouts/the-open

    nån gång skulle jag vilja vara med

    SvaraRadera