fredag 26 april 2013

Racer säsongen öppnad

Bestämde mig för cykling med "malaxagubban" igår. Benen var trötta, väldigt trötta av gymmet på onsdag. Men jag visste inte att de var såå trötta. Klädde på mig allt för mycket kläder dessutom. Efter 5minuter cykling sa jag åt dem att jag cyklar själv idag. Det gick helt enkelt  inte. Pulsen nära max och värmen slapp inte ut genom alla lager kläder. Bestämde mig för att cykla sakta, i egen takt, 1h bortåt och så vända tillbaks. Ser dem försvinna bakom en krök och fortsätter att trampa på i maklig takt.

Bakom en lite backe står de ändå och väntar på mig. Bestämmer mig för att ge benen en chans till. Kämpar på och efter 2h11min är jag äntligen hemma igen. Tänkte nästan börja gråta då jag svängde in på grusvägen hem. Rumpan gjorde så ont så jag kunde inte sitta samtidigt som ett av låren krampade så jag inte kunde stå, samtidigt som vägen var grusig och guppig.. Tur att "första gången för säsongen" händer bara en gång per år.

Nåt foto fick jag inte heller av cykelturen, då skulle jag säkert kört i diket. Här är ett från förra juni.


Efter cyklingen, en snabb återhämtingsdryck från Maxim. Denna gång jordgubbssmak. Gött! Slängde därefter cykeln i bagaget och åkte en sväng till Rose återförsäljarna för att få hjälp med att byta kedja. Fick göra det mesta själv, så nu tror jag att jag börjar kunna. Om jag minns det till nästa gång är ju en helt annan sak.

Planen för fredag morgon var Run45+Core30+lite gym. Klockan ringde, steg upp utan att tänka och åkte iväg. Idag var det dags för följande intervaller 1+2+3+4+3+2+1min hårt.

Nu väntar benen på vila. Tänker inte röra en fena ikväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar