onsdag 12 december 2012

Halsont

Det blir vila idag. Igår på dagen började jag känna av nåt irriterande i halsen. Förökte ignorera det så effektivt som möjligt. Men i morse då klockan ringde 04.50 (för att hinna med Ida promenix, frukost och BodyBalance) var det inte bra. Stängde av väckarklockan och sov vidare.

Gårdagens träning gick nästan som planerat;
Morgon Powerwalk med Ida och 15kg ryggsäck
Idas eftermiddags motion byttes dock ut från löpning mot ännu en powerwalk (det var motigt). Sen 20min styrka hemmavid. Kollade lite vad jag skulle köra med WOD gänget på onsdagskvällen och så lite TRX övningar för höfter och ben.

WODden jag fantiserat ihop var alltför tung (eller så var det flunssan som gjorde mig svag) så den blev lite omgjord. Måsta dock avboka kvällens träning så jag sparar den till nästa vecka.

Efter lite funderingar igår kväll, så åkte jag ändå in till Vasa för simning med Mastersgruppen. Det gick skitbra att simma igår! Jag orkade hänga med. Andningen fungerade. Benen kramade aldrig. Farten ok... Fast det brukar ju vara så här, ofta. Sista passet innan flunsan slår till. Då stämmer allt.

IDAG 12.12.12
Många av oss löpare är ju siffernördar och dagens datum är väldigt intressant! T.ex. Heidi tänker löpa 12+12+12km. Men inte jag, inte idag. Här blir det bara varmt te och solhatts extrakt


1 kommentar: