fredag 21 september 2012

Äntligen träning!

I går kväll var antibiotikan slut och jag fick äntilgen börja röra på mig igen. Hade lite svårt att bestämma mig (som vanligt), men jag kunde ju inte göra allt på en gång.



Torsdag kväll: Nästan vinterklädd. Lätt löpning, löpteknik och gång i skidspåret. Löpning sammanlagt 5*5min, vaden kändes helt ok. Sen 10 min styrka på det.

äppel med ekologiskt jordnötssmör - värt att testa!

Fredag morgon:
Simning 50 min. Satt vid köksbordet kl. 05.30 och försökte komma på ett vettigt simprogram.  Jag måste lära mig att planera sånt dagen före!
 
200m insim
6*50m olika superman set.
5*100 /vila 10sek
sen ett nytt varv..
 
Planen följde jag förstås inte. För jag kom int ihåg den och var för trött att räkna längder. Men varje hundring gick under 2min!!. Vilan mellan var dock låång. Hann prata teknik med J.K. också. Jag måste koppla fast armen i kroppen! Man kommer inte framåt och orkar inte simma om man använder endast armstyrkan. Det är hela kroppen som driver dig framåt i vattnet. Drillen för detta: olika superman varianter. Så jag körde mest sånt blandat med simning och övade på voltervändningar. 
 
På eftermiddagen ska jag till massören så jag misstänker att jag ska ta det lite lugnt ikväll. Kanske testa rullskidor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar