söndag 11 december 2016

Socker socker sockerträsket

Jo, jag är där igen, i sockerträsket. Det värsta är att sockret påverkar ju inte bara mig. Eftersom lillkillen ännu ammar, så får han det också i sig.

Medan sambon var hemma bakade vi pepparkakor (traditionsenliga, sockriga). Jag inbillade mig själv att vi fryser in dem och bjuder på dem då vi har främmande. Pytsan. Jag är i burken hela tiden. Dessutom kan jag inte gå förbi lösgodishyllan i butiken. Lösgodispåsarna som var icke existerande före graviditeten, började på < 1e. Nu håller de sig lite under 3e. Jag måste få kontroll på detta nu meddetsamma!!

Tröttheten spelar också roll, tror jag. Den skyller jag på åtminstone. Lillkillen vaknar fortfarande typ varannan timme och kryper över till min säng. (vi har bort långsidan på hans säng så att han inte skall klättra över och ramla).

Jag hade annars ett bra träningsflow sist sambon var hemma. (3 träningsdagar + 1 vilodag + 3  träningsdagar (mtb, löpning, gym)

Sista slö-joggen blev dessutom till ett progressivt tempopass! 5km + 4km + 2km i stigande fart och så en km nedjogg. Jag har inte en sprungit så där långt på endast vatten post preggo. Det gick hur bra som helst. Eventuelt hade besöket (2 dagar före) vid Åkes fyss&gym nåt att göra med det. Han försökte fixa min höft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar