torsdag 12 november 2015

Nya rutiner

Det finns inte en ledig stund. Därav bloggtorkam. Lillkillen sover ibland lite längre nu. Men han måste änd få mat var fjärde timme eller oftare. 3 kilos gränsen är nådd. Lillkillen är lite mer stadig. Så pass stadig att det går att hantera honom utan att tro att nån del skall lossna.

Jag har äntligen vågat börja använda min bärsjäl, Jag har faktiskt flera olika sorter men 5 meters sjalen funkar bäst. Där hålls han stadigt. I kväll var jag ut på våran första promenad, med honom i sjalen.

Första test gången. Nu knyter jag lite annorlunda


kvällspromenad

Här(klick) är en bloggtext av en mamma som bär bebisen i sjal och om fördomar som finns.

Här(klick) är skrivet om varför det inte är så bra för bebisen att ligga rak lång i vårätt läge.

Via den här(klick) bloggtexten kommer ni till ett klipp från nyhetsmorgom. Jag knyter sjalen så som hon visar i videon.

Och här(klick) finns bild instruktioner på Hug-a-Bug`s egen hemsida (min sjal är det här märket)

Jag kan tyvärr inte prioritera nån träning eller motion ännu. Det ända jag tänker på då det finns en stund över, är att få sova.

Eftersom lillkillen är prematur så är inte mag/tarm kanalen färdigt utvecklad ännu. Det är (åtminstone en) orsak till att vi inte sover så ofta. Vi har nu varit till Wasa Wellness, till Katarina Byström två gånger. Hon har visat oss baby massage och hur vi skall stimulera han mag funktion. Vi gick också igenom min kost. Så nu äter jag väldigt enkelt för att ha så "snäll" mjölk som möjligt.

1 kommentar:

  1. härligt att höra att han växer till sig. Ni ser så söta ut :)

    SvaraRadera