torsdag 13 augusti 2015

Preggo vecka 30

Oj, vad tiden går fort. Jag hade tänkt att jag börjar räkna ned då jag når vecka 30. Efter vecka 37 räknas det som en normal förlossning, fast vecka 40 är medeltalet för förlossningar.

Rådgivningsbesök igår. Hade fått riktigt bra värden på sokerbelastningstestet. Alltså jag äter inte för mycket "got".
HB hade gått upp lite. Torkade nässlor funkar!
Magen hade växt - massor!
Vikten, +500g / vecka  - de sista 5 veckorna - hemska saker.

Jag menar i teorin, hur kan man lägga på sig 500g / vecka? Hur mycket äter man då ?
Jag äter lite gått, så där passligt ofta, men, men... Jag försår inte.

Petra Månström jämförde i sin blogg gravidmagen med en kettlebell. Den är faktiskt hård som en kettlebell, sprickfärdig. Jag hade föreställt mig mer en mage som är mjuk, skumpig och go´. Men då man känner på den så känns den som om den skall spricka vilken sekund som helst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar