tisdag 18 augusti 2015

Motion 10-16.8

Veckans motion (inte träning):
Ute simning 20min
MTB 3ggr 3timmar
Gym 2*60min
Bodybalance 1ggr
Stavgång i skidspåret 7ggr ca 5timmar

Lördagens motion kändes nästan som lite triahtlon träning. I alla fall det närmaste jag kommit på väldigt länge. Började helgmorgonen som vanligt med Ida och stavarna i skidspåret, 6km. Sen åkte vi ut till villan. Döm min förvåning då jag fick på mig våtdräkten. Och på kvällen valde jag att cykla hem.

Igårkväll hade jag M att filma mig (min mage), då jag gjorde olika gym rörelser. Jag ville veta hur magen beter sig när jag lyfter vikter. 

Slutsats: inga pullups, inga plankor, inga armhävningar på tå. Inte ens Fustra magrörelser går att göra mera. 

Om jag ex. ligger på rygg och lyfter upp benen i 90 grader, då redan syns det att magen putar ut. Det blir en pyramid mitt på magen - diastas.

Denna vecka har jag gett upp med att få på mig skorna stående. Sockor och skor tas på sittande med stånk och stön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar