torsdag 9 juli 2015

Ute sim och sista springet

I Fredags var det äntligen dags för första utesimmet. Det var itne ens kallt vattnet. Men det var tungt. Första vändan ut till bojen tänkte jag att det här går inte. Men sen kom jag ihåg att inte sikta på bojen utan på huset bakom, med andra ord behövde jag inte lyfta på huvudet så mycket, så andningsrytmen höll bättre. Jag behövde dock hjälp att få på mig våtdräkten..


Redo för simning. Jag och Heidi

I lördags, 10km spring, med Nina som sällskap. Vi pratade så mycket så jag glömde helt bort (nästan) kisspauserna. Det blev ändå 3 eller 4 pauser på en timma. Medelfart 6:37min/km. Kändes så lätt och bra. 

I tisdags var jag till rådgivningen på koll och där kom vi överens om att jag skall inte springa mera. Det jag skrev i förra inlägget om bäckenbottenmusklerna måste jag ta på allvar. Jag vill ju kunna börja springa så fort som möjligt efter förlossningen. Och jag vill inte bli inkontinent. Inget mera spring. 

I går en MTB tur. Hann just in förrän det började hällregna.


Service grejer åt cykeln. Nu har jag en kedjerengörare också. Måste plocka fram racern snart nu.


kedjerengörare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar