tisdag 28 juli 2015

En semestervecka

Det blev lite sommarvärme ändå. Inget över +20 men lite sol fick vi. Veckan före semestern var det under +5 då jag var ut på morgonlänk med Ida.

Vi höll oss runt hemmaknutarna hela semestern. Som längst åkte vi ut till Björköby för den underbart goda laxsoppan. Sen gick vi på tur längs leden.

Vi var flera gånger på tur i skogen. Jag var ganska flitigt ut med MTB och var en gång på gym och bodybalance. Varje dag 1h stavgång i skidspåret med Ida. Jag har också börjat ha en ryggsäck på 5kg får att få upp pulsen lite. Dessutom  blev det X antal glassar.

Jag märker att stavgångshastigheten sjunker. Förr tog det ca 10min /km i skidspåret. Nu är det ofta över 11 minut. Min puls vägrar att höjas. Den hålls konstant under 163 (163 är/var min aerobiska gräns). Jag flåsar som en liten gris vid 145  redan.


blåbären börjar bli färdiga

Björköby vandringsled

Panike nästa, endera simma eller köra med båt


Magen börjar verkligen bli ivägen. Får knappt skorna knutna

Hämtade 15kg eko jordgubbar från Solf

Kaffe dricker jag ibland. Här som kaffedrink (ägg,kaffe, kokosolja och choklad

Det är inte lätt att ta sig fram i Skansören (Korsnäs) alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar