torsdag 6 juni 2013

Lyx onsdag

Onsdag = Jag ledig!!

Dagen började med en 30 min MTB tur med Ida i skidspåret. +12grader, blåsigt och mulet. Efter frukost bestämde jag mig att dagens goda gärning blir att motionera Alfa. Det skulle bli en långlänk, fast jag var inte säker på hur långt Alfa orkade.

Alfa var genast med på noterna. Efter en del diskussioner så kom båda ihåg vårt gemensamma språk. Löpningen kändes riktigt bra, farten hölls runt 5:40 utan ansträninging, men med alla stopp och "diskussioner" så blev det ändå bara 10km på 1h. Sen fortsatte jag långlänken med Ida i skidspåret. Totalt 15km. 

Sen fanns det massor av tid över för sol, god mat och en bok. Nu +23grader.

Hade ännu inplanerad utomhus simning. Kl. 18 var det plötsligt bara +14 grader igen. Åkte ändå ut till Karperö. Fick sällskap av Janne. Vattnet kändes varmt. För första gången vågade jag simma över hela Karperöfjärden, Yes! totalt 1,08km, motvind tillbaks. Siktningen funkade bra, simmade ganska rakt. Jannes fru och hund stod på stranden som "beach guards" ifall nåt Sjöodjur!? skulle dyka upp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar