fredag 27 maj 2016

Mammaträning och ryggskott

Folkähälsans MammaBootCamp (Olga Rönnbergs koncept) har börjat. Så bra, så enkelt. Dock inte såå enkelt då bebisen är vaken, men ändå. Dessutom är det på gångavstånd från oss.

Efter första gången, 16.5, som endast var en kortare demo, blev jag trött i ryggen. Senare på dagen lyfte jag bebisen fel, med trött rygg. Knax, sa det. Sen gick det inte att räta på sig mer på ett par dagar. Som tur var M hemma de första dagarna. Jag har varit till hvc fysioterapeuten och fått övningar för ryggen. Jag har varit till en privat fysioteraput som har manipulerat ryggen och igår var jag till en kiropraktor. 

Jag kan gå rakt nu. Jag har fått svanken tillbaks. Den är mindre än förr. Det gör ont än. Men jag kan fungera. Ingen cykling, ingen löpning på snart två veckor. Ända lilla träningen jag gjort var måndagens bootcamp. Nästa onsdag börjar dessutom Mamma-Mage träning här i Malax :).

Årets första rabarberskörd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar