onsdag 18 februari 2015

Veckan som gick

Löpning: 1ggr
Jogg: 2ggr
MTB: 1ggr
Gym: 1ggr
Rörlighet: 1bodybalance + 1 BJJ
Stavgång: 5
Jobbresa: onsdag kväll – torsdag kväll

Jag hade sett fram emot måndagens löpintervaller på löpband I flera dagar. Men när jag väl var där så fanns ingen energi. Jag hade föreställt mig samma upplägg som förra gången, men med högre fart. Det gick inte. Det blev istället 6 x 2minuter i 4:40 fart  / ståvila.

Eftersom jag åkte ned till Helsingfors från jobbet, så blev det ingen träning alls från onsdag kväll tll tordsdag kväll. Fredag morgon, skulle jag haft möjlighet att åka och simma, men var tyvärr helt slut. Efter jobbet på fredag blev det en obligatorisk MTB tur. Frisk luft och motion, annars skulle jag ha börjat kasta saker runt mig.

Lördagens långlänk blev inte som tänkt. Vi var I skogen hela dagen. Pulsade I skarsnö ca 3,5km och satt och frös däremellan. Hade bestämt mig för att springa hem. Kl. var redan 17. Motvind, mörkt, kallt, hungrig. De negativa sakerna tog aldrig slut. 9km blev det. Vägrade ta ett steg till.


Just nu sitter jag på tåget igen och funderar på om jag skall börja på löpskola kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar